slaapcomfort nieuws

Het nieuwe slaapritme komt eraan

Summer Evening is weer voorbij. De tenten worden opgeborgen, het nieuwe slaapritme komt eraan. Hoe doe je dat na zo'n zalig vakantiegevoel? Lees hier hoe ik je daarbij kan helpen…

De vakantie zit erop en de zomer loopt stilaan ten einde. U vervalt weer in uw vaste routine maar merkt dat u ’s avonds nog niet echt moe bent en niet snel inslaapt. ’s Ochtends raakt u moeilijk uit bed en heeft u niet voldoende fut om de nieuwe dag tegemoet te treden. Als het een troost mag wezen: u bent niet de enige. Er wordt wel eens met beschuldigende vinger gewezen naar de school, het werk of de dagelijkse sleur. Maar … in heel wat gevallen is het slaapprobleem gewoon het onvermijdelijke gevolg van een fantastische zomer. Wie genoot van heerlijke vakantie lie-ins, siesta’s, leuke late avonden en erg korte nachten heeft zijn natuurlijke slaapritme genegeerd. Het zal terug even aanpassen worden om dat bioritme terug in het gareel te krijgen! Werk in kleine stapjes naar je nieuwe bedtijd toe en verschuif hem elke avond een kwartiertje, dat werkt het best.

Regelmatig slaapritme

Is een regelmatig slaapritme dan zo belangrijk? Zeker wel. Een vaste bedtijd aanhouden en altijd rond hetzelfde uur opstaan is uw garantie op een goede nachtrust. Zo weet uw lichaam wanneer het ‘slaaptijd’ is en kunt u uw slaapuren ten volle benutten. De slaap vatten gaat als vanzelf en ’s morgens wordt u gewekt door uw ingebouwde wekker. ’s Nachts kunnen uw lichaam en geest herstellen van een inspannende dag, indrukken verwerken en energie opladen zodat u er de volgende dag weer vol energie tegenaan kunt.

Om een of andere reden toch een slaaptekort opgebouwd? Wijk dan niet af van uw vaste bedtijden maar ga voor een kleine oppepper door in de vroege namiddag even een uiltje knappen. 

Individueel slaapadvies

Maak nu een  afspraak met onze slaapspecialist voor GRATIS slaapadvies
» Klik hier